2010. január 25., hétfő

Gyros tál

Nagyon szeretem a gyrost, igaz mostanában, csalódtam, az utcai gyros árusokban, ugyanis, csirkecombbal próbálják helyettesíteni a csirkemellet... tudom, olcsóbb, és majdnem ugyan olyan az állaga, de az íze meg sem közelíti a csirkemellét. Azt is tudom, hogy az eredeti gyrosnak semmi köze a csirkemellhez, de én azzal szeretem.

Régóta kísérleteztem, hogy hogyan tudnám hasonlóan elkészíteni ezt a remek ételt, s a sok próbálkozás sikerrel járt :) Eddig mindenkinek elnyerte a tetszését. Még egy könnyen elkészíthető pita receptet kellene találnom, igaz én ha tehetem kenyérféle nélkül eszek mindent.

Gyros tál

Hozzávalók:( 2 személyre)
- 50 dkg csirkemell
- 1 kígyóuborka
- 2-3 db paradicsom
- 1-2 db lilahagyma
- 1/4 fej káposzta
- 30 dkg burgonya
- 2 dl joghurt
- 1 csomag olivabogyó
- 2-3 gerezd fokhagyma
- só, gyros fűszerkeverék
- Erős Pista

A csirkemellet vékony csíkokra vágjuk, gyros fűszerkeverékkel és kevés olajjal bepácoljuk. (a sütést megelőző nap is bepácolhatjuk).

A káposztát vékony szeletekre, a paradicsomot és az uborka háromnegyedét egyforma kockákra, a lilahagymát nyolcadokra vágjuk, egy tálba helyezzük.



A húst forró serpenyőben, kevés olajon megsütjük, elpároljuk róla azt a vizet, amit engedettt, majd tepsibe halmozzuk és sütőben pirosra sütjük, vigyázzunk arra, hogy ki ne száradjon ki. (időben vegyük ki)

A tzatzikihez a negyed uborkát sajtreszelőn lereszeljük, megsózzuk, (a sótól levet ereszt, amit kicsavarunk) hozzáreszeljük a fokhagymát, s öntsük rá a joghurtot.

Már csak az a feladatunk, hogy kisüssük a hasábburgonyát, s még melegen tálaljunk.



A tzatzikit, a húsra öntjük, olivabogyót levétől lecsöpögtetjük, s a friss zöldségekkel tálaljuk.
Mi szeretjük a csípős ízeket, ezért, pakoltunk még a tányérra egy kis Erős Pistát is. :)

Nincsenek megjegyzések: